Finish the day

Idag var det skoldags igen. Det gör fortfarande ont dock men inte alls på samma nivå. Spelar fortfarande Toves låt nonstop, kan inte få nog på den!
En annan sak jag tycker är kul för tillfället är att vi läser om demokrati och det svenska statsskicket. I like a lot. I engelskan idag som för övrigt var det ända ämnet jag hade för dagen, fick vi välja på ett par uppgifter att skriva om från filmen vi såg, American History X. Den ena uppgiften jag valde var en händelse som är kopplad till racism som man varit med om. Det som jag skriver handlar om saker jag har fått höra och det finns en del sjuka grejer. Det är bara människor som inte har tillräcklig kunskap som tänker sådana saker. Från början tog Sverige in utländska för att man behövde arbetare, så därför ska vi faktiskt tacka dem för att Sverige är vad det är idag. Så ni rasister där ute, skaffa kunskap istället! En annan sak är att dessa människor skyller på de tar jobben från oss svenskar och att mycket är deras fel hur det är i dagens samhälle. Face yourself instead! Det var på lekis man kunde hålla på att skylla på varandra om sådana saker. Skulle kunna skriva så mycket mer om detta eftersom det är ett intressant ämne och jag tycker att folk som är rasistiska är så löjliga. Men jag hoppas att folk kan få i sig lite mer vett än sådan skit i huvudet.

Efter skolan var det plugg som gällde och sedan besökte jag min pappa och hans tjej. Även hennes pappa på bymarken, älskar deras hus med utsikt över hela jönköping i princip. Kollade på ett program om dvärgelefanter. Det hade jag ingen anning om att det fanns haha och det var som han sa, dessa kunde man ju nästan ha som husdjur. Sedan var det Bonde söker fru som gällde, haha bönderna är ju för goa. Speciellt den orangehårige.

Dagens:


Kjol:
H&M, Långärmad baströja: Mexx, Halsband: Birthday gift,





Nu blir det sovdags. Hoppas ni haft en bra dag för det har jag haft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0