I can transform ya

Något som jag satt och tänkte på är alla regler som finns. Det är ju självklart superbra för det behövs och det är så det ska vara. Men för ungdomar/barn spelar inte alltid reglerna till största del roll. Det spelar ingen roll hur många regler du än sätter om du inte visar själv som människa hur man ska vara. Det spelar ingen roll om du står och säger att det ska vara på ett sätt men inte själv visar att det ska vara så. Om du skall tala om att det ska vara på ett speciellt sätt måste du alltså göra på samma sätt som du säger. Om du nu vill att ditt barn skall plugga och klara sig bra i skolan, se då till att ha gjort det själv. Samma sak med rökning exempelvis, statisken har visat att de flesta som röker har någon i sin familj som gör det. I min familj är det ingen som gör det och jag har aldrig testat (vilket jag är väldigt stolt över eftersom rökning är bland det äckligaste jag vet).
Så se till att kunna säga att du själv inte har gjort det som du ber andra om. Att du kan se den personen ärligt i ögonen och vara stolt över att du själv inte gjort det eller gjort just det som du ber dem om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0